Lubisz pracę z dokumentami?
Potrafisz koordynować różnego rodzaju zadania?
Umiesz sporządzać protokoły, zestawienia, listy?
Sporządzanie pism, korespondencji, dokumentów to praca, która Cię angażuje?
Interesują Cię zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego?
Cenisz sobie porządek, procedury i lubisz, gdy wszystko jest poukładane według określonego porządku?

Jeśli tak – praca w zawodzie Technika Administracji w Policealnej Szkole Vademecum może być dla Ciebie odpowiedzią na potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego.

Czym zajmuje się technik administracji?

Technik administracji zajmuje się pracami związanymi z gromadzeniem oraz obiegiem dokumentacji i informacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach, w tym danych o charakterze ekonomicznym i statystycznym. Zadaniem technika administracji jest sporządzanie sprawozdań i protokołów posiedzeń i zebrań. Kluczowymi zadaniami technika administracji są: opracowywanie projektów aktów administracyjnych, prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej, porządkowanie akt prawnych i dokumentów,  prowadzenie korespondencji, redagowanie pism urzędowych, wykorzystywanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej. Technik administracje może także zajmować się przygotowywaniem projektów umów cywilnoprawnych, planowaniem i organizowaniem narad, zebrań, konferencji i sesji. Często osoba na tym stanowisku prowadzi podstawową dokumentację księgową, planuje koszty i przychody, gospodaruje majątkiem oraz nadzoruje innych pracowników.

Jest to w szczególności praca z dokumentami, jednak technik administracji współpracuje ściśle z pracownikami różnych działów oraz z klientami lub interesantami. Czasami wymaga to twórczej pracy polegającej na rozwiązywaniu problemów interesantów oraz cierpliwości i multizadaniowości.

Administracja XXI wieku ma zupełnie nowy wymiar, w którym w wyniku digitalizacji obieg dokumentów przybrał formę cyfrową, a praca na stanowisku administracyjnym może też obejmować zarządzanie danymi cyfrowymi. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku w naszej szkole, nauka na kierunku technik administracji w Szkole Policealnej Vademecum dostosowuje się do wymagań rynku.

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych wykładowców – praktyków zawodu podążających za aktualnymi wymaganiami i trendami rynkowymi.

Nauka na kierunku Technik administracji trwa 4 semestry (2 lata). Po ukończeniu szkoły słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły na drukach MEN. Ponadto po zdaniu egzaminów potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie otrzyma dyplom technika administracji. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele według harmonogramu.

Rekrutacja do Szkoły Policealnej na kierunku Technik Administracji

Aby dokonać zapisu na kierunek Technik Archiwista w szkole Policealnej Vademecum należy wypełnić formularz on-line. Następnie w trzeba udać się do naszej szkoły lub wysłać pocztą wymagane dokumenty takie, jak: oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej, trzy zdjęcia legitymacyjne oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki (Skierowanie na badania wystawiamy w Sekretariacie szkoły). Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych oraz opłaty wpisowej. O przyjęciu do szkoły decyduje kolejność składania zgłoszeń.

Zapraszamy do zapoznania się z terminami rekrutacji na poszczególne semestry w Aktualnościach.